Nasz uczeń, a teraz już absolwent, Kuba z klasy 4c osiągnął wielki sukces. W Wojewódzkim Konkursie, organizowanym przez Instytut Pamięci Narodowej ”Polska w cieniu Stalina” zajął drugie miejsce. W konkursie startowało 35 uczestników z renomowanych warszawskich szkół. Konkurs składał się z dwóch etapów. Etap pierwszy, testowy odbywał się w szkole. Kuba zdobył w tej części konkursu 15 punktów na 16 możliwych.

W drugim etapie napisał piękny wiersz, oceniony bardzo wysoko przez konkursową komisję z IPN. W piątek 24 maja odbyło się podsumowanie konkursu.

Oto fragment twórczości Kuby:

„Łączka”

„To, co Golgocie cierpieniem dorównujesz

Ty, co dzieło Piłatów tak często widujesz

Ty, coś hańbą dla narodu Polskiego

I kaźnią kata Mokotowskiego

On, Śmietański bohaterów naszych nam odebrał

Co przez niego do siebie Pileckiego Bóg wezwał

Tego, który Ciebie Matko Polko zniewolonej nie opuścił

Tego na którym kat appolińskich tortur się dopuścił….”

 więcej zdjęć

W dniach 11- 13 marca klasa II E uczestniczyła w organizacji ogólnopolskiej Olimpiady kreatywności Destination Imagination (DI). Jest to jeden z największych na świecie, interdyscyplinarnych programów edukacyjnych dotyczącym kreatywności - dla dzieci, młodzieży i studentów. Pierwszego dnia młodzież miała za zadanie przygotowanie stanowisk a drugiego i trzeciego dnia zajmowała się obsługą olimpiady. Młodzież prowadziła sklepik z artykułami związanymi z Olimpiada, obsługiwała szatnie, recepcję, rejestrację i stołówkę oraz nadzorowała warsztaty. Każdy mógł obejrzeć zmagania drużyn, które przyjechały nie tylko z całej Polski ale również zagranicy.

Na zakończenie Organizatorzy zorganizowali specjalnie dla 2e szkolenie z programowania w Pythonie.

Praca była ciężka ale bardzo ciekawa.

Uczeń naszej szkoły Igor Redziński za pracę przy organizacji imprezy uzyskał tytuł Wolontariusza Roku.

Wszystkim bardzo podobała się inicjatywa. Może w przyszłości spróbujemy  jako drużyna zawalczyć z jednym z wyzwań.

więcej zdjęć

Kolejne spotkanie w ramach współpracy z Fundacją Civis Polonus

Najlepiej zastosować jedną z włączających metod, która pozwoli nam w prosty sposób na sprawdzenie opinii i potrzeb mieszkańców/ek lub członków/iń danej społeczności. W Civis z powodzeniem stosujemy np. metodę World cafe. Prowadzenie debat ćwiczyliśmy podczas ostatniego spotkania w ramach projektu Realny wpływ. Tematy, które wzięli na warsztat młodzi uczestnicy i uczestniczki z warszawskich szkół i rad młodzieżowych to m.in.:

usprawnienie komunikacji między uczniami/uczennicami a nauczycielami/kami i administracją szkół,

rozwiązanie problemu z wandalizmem i paleniem na terenie szkoły,

uatrakcyjnienie metod nauczania tak, by lepiej angażować młodych ludzi i sprawiedliwiej doceniać ich wysiłki,

stworzenie miejsca do relaksu i miłego spędzania czasu w szkole,

poprawienie jakości wyposażenia szkół (m.in. łazienek).

 

W projekcie biorą udział warszawskie licea i młodzieżowe rad dzielnic:

Liceum Filmowe i Kreacji Gier Wideo

XLIII Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego w Warszawie

XXV LO im. Józefa Wybickiego

Samorząd Uczniowski IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie

XLV Liceum im. Romualda Traugutta

LXV Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im gen Józefa Bema

Młodzieżowa Rada Dzielnicy Mokotów

Młodzieżowa Rada Bielan

Młodzieżowa Rada Dzielnicy Targówek

Więcej o projekcie https://civispolonus.org.pl/.../realny-wplyw-wzmocnienie...

Młoda Warszawa

Miasto Stołeczne Warszawa

---

Projekt Realny wpływ jest finansowany przez m.st Warszawę oraz realizowany w ramach wdrażania polityki młodzieżowej m.st. Warszawy.

Polityka to dokument strategiczny zawierający kierunki zmian, w których miasto powinno się rozwijać, by młodzi czuli się tu dobrze. Pełni funkcję przewodnika dla dorosłych pracujących z młodzieżą lub na jej rzecz. Z zapisami polityki zapoznać się można na stronie https://dzialam.um.warszawa.pl/polityka-mlodziezowa

 więcej zdjęć

Jeden z głównych wniosków diagnoz, którą przeprowadzili młodzi ludzie w swoich szkołach był brak papieru toaletowego i mydła w łazienkach w szkołach. Wybickiego reprezentowali Dominik, Bartosz, Antek, Igor i Vlada. Uczestnicy spytali uczniów w swoich szkołach „Co się Wam podoba w naszej szkole?” a „Co chcielibyście zmienić?”. W badaniu w sumie wzięło udział 2889 uczniów z 13 warszawskich szkół ponadpodstawowych. Kolejnym krokiem będzie wybór przewodniego tematu działania, którym zajmie się każdy zespół i rozpoczęcie debat z władzami dzielnic i dyrekcjami szkół. Trzymamy kciuki za wprowadzania przez Was pozytywnych zmian!

Projekt pt. „Realny wpływ” przeprowadzono przy współudziale:

Fundacja Civis Polonus,

Młoda Warszawa

Miasto Stołeczne Warszawa

Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.

więcej zdjęć

W ramach programu Wars i Sawa” nasi uzdolnieni plastycznie uczniowie mogli zaprezentować swoje prace w przestrzeni szkoły. Na szkolnym korytarzu można do końca stycznia podziwiać nagrodzone w konkursie „Tuwimiada” ilustracje do wierszy najsłynniejszego ze Skamandrytów. W następnym półroczu obiecujemy kolejna odsłonę Waszych talentów.

Chcemy dać KAŻDEMU młodemu człowiekowi wpływ na to, czym się zajmuje samorząd uczniowski i młodzieżowa rada.

Na ostatnich warsztatach przygotowaliśmy się do robienia diagnozy. W klasach uczestnicy przeprowadzą lekcję, której celem będzie zebranie opinii i sformułowanie wniosków uczniów na temat działania szkoły. Uczestnicy projektu porozmawiają z rówieśnikami i zbiorą odpowiedzi na pytanie „Co się Wam podoba w szkole, a co chcielibyście ulepszyć?”

Powodzenia!

Liceum Filmowe i Kreacji Gier Wideo

XLIII Liceum Ogólnokształcące im. Kazimierza Wielkiego w Warszawie

XXV LO im. Józefa Wybickiego

Samorząd Uczniowski IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie

Młodzieżowa Rada Dzielnicy Mokotów

Młodzieżowa Rada Dzielnicy Wola

Młodzieżowa Rada Dzielnicy Targówek

Na kolejnych warsztatach przygotujemy się do prezentacji wniosków z diagnoz w trakcie debat w szkołach i dzielnicy.

Projekt "Realny wpływ. Wzmocnienie dialogu obywatelskiego w warszawskich szkołach i dzielnicach" finansowany jest ze środków Miasto Stołeczne Warszawa, Młoda Warszawa

więcej zdjęć

 

Nasze liceum zebrało fundusze na zakup artykułów piśmienniczych dla dzieci z jednej ze szkół w Tanzanii. Kolorowe kredki, papiery, ołówki, długopisy i farby trafiły wprost do afrykańskiego buszu. Troskliwie przewiezione i spakowane w świąteczne paczki sprawiły dzieciakom mnóstwo radości. Fundacja To Help Africa składa serdeczne podziękowania wszystkim Darczyńcom.

W ramach poszerzania kompetencji językowych i interpersonalnych nawiązaliśmy współpracę ze „Szkołą Liderów” i wszystkie klasy trzecie oraz dwie – 2a i 2f – na przełomie września i października uczestniczyły w fascynujących warsztatach „Euroweek” w Dusznikach Zdrój i Międzygórzu. Uczniowie podczas wyjazdu nauczyli się przełamywać bariery językowe poprzez występy przed dużą publicznością. Zajęcia pomagały im także pokonać bariery psychiczne, nawiązać nowe relacje koleżeńskie, międzyklasowe, otworzyć się przed innymi, co z pewnością w przyszłości poskutkuje wiarą w siebie. Podczas warsztatów zaskakiwali wielką kreatywnością, a nawet niektórzy odkryli niezwykłe uzdolnienia aktorskie.

wiecej zdjęć